In het land
van ros
is content
koning.

In oktober 1986, toen de laatste Tsjernobylwolk was overgewaaid en Sandra Kim eindelijk was uitgezongen, werd een pak geboortekaartjes, voorzien van de naam Ewoud en een postzegel van 13 frank, gedropt in een Herentse, rode brievenbus.

Mijn liefde voor schrijven en websites ontstond pas in het Heilig-Hartinstituut, waar ik schoolkranten en klassites vulde met onzinnigheden. Na mijn middelbaar ging ik Toegepaste Economische Wetenschappen studeren in Leuven. Tijdens die studies onderhield ik samen met Stefaan Declercq een blog en maakten we filmpjes onder de naam STEW.

In 2008 vloeide de schuimwijn rijkelijk op een feest dat proclamatie heette en begon ik als Marketing Project Manager bij Webjuicer nv, een bedrijf dat ik zelf mee oprichtte. Een halfjaar later kreeg ik telefoon van een 02741-nummer: het bleek iemand van de VRT te zijn die mijn YouTube-filmpjes wel kon smaken. Ik zwierf er in twee jaar tijd langs zowat alle webredacties en zorgde voor het multimediale luik van de Canvascollectie. In de hoek van de lift leerde ik een man kennen die me aansprak met de woorden “komt erbij jongen, als ge in de lift staat moete ni wààrken hé.”

Voor mij was dat het signaal om te verhuizen naar MEDIALAAN, waar ik in 2011 webmaster werd van VTM en de social-mediastrategie mee op rails zette. Ik was er een tijd lang verantwoordelijk voor de spreekballon-trailers, stampte mee het bedrijfsmagazine uit de grond en werd best friends met de bomma van Familie. Alleen de uitdaging was plots wat zoek en dus zegde ik in 2015 klein-Syrië (de Vilvoordse stationsbuurt) vaarwel en koos ik voor andere oorden.

Na een jaar bij Sanoma als online video creative coördineer ik nu de sociale media voor Het Nieuwsblad bij Mediahuis. Mijn extra activiteiten zoals websites bouwen, filmpjes maken en teksten schrijven bundel ik onder de naam de tovenaar van ros.

En heel eerlijk: ik zou het geweldig vinden om ook eens met jou te mogen samenwerken.

Facebook   Twitter   LinkedIn